Sydentur eller ikke ?
Alf Ivar Tronsmo
2004-05-20 21:31:15 UTC
Ikke så reisevant her i gården da...

Lurer på å ta en tur til syden i sommer (juli). Vi er to voksne og tre barn
(2, 5 og 11). En uke.

Hvor drar vi og hvor billig kan vi få det? Spesifisert eller ikke?
--
Alf Ivar Tronsmo
www.tronsmo.com
ef2, 4-5
Trond Svendsen
2004-05-20 21:52:14 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
Ikke så reisevant her i gården da...
Lurer på å ta en tur til syden i sommer (juli). Vi er to voksne og tre barn
(2, 5 og 11). En uke.
Hvor drar vi og hvor billig kan vi få det? Spesifisert eller ikke?
Siden du har mindreårige barn så kan jeg anbefale Alcudia på Mallorca.
Det ligger nord på Mallorca og er 100% perfekt for banefamilier.
Der finner du Mallorcas flotteste strender.
Betal litt mer og bestill spesifisert, men sjekk med mange reisebyråer for
å få den billigste prisen. Av og til kan de lønne seg å bestille i fra
Sverige.

Trond
Alf Ivar Tronsmo
2004-05-20 22:02:58 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
(2, 5 og 11). En uke.
Hvor drar vi og hvor billig kan vi få det? Spesifisert eller ikke?
Siden du har mindreårige barn så kan jeg anbefale Alcudia på Mallorca.
Har fått det tipset av flere ja. Det sies at Kreta er billigere ?
--
Alf Ivar Tronsmo
www.tronsmo.com
ef2, 4-5
Sturle Fladmark
2004-05-20 22:29:20 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
Post by Alf Ivar Tronsmo
[...]
Ikke dra til Kreta midt i høysesongen! Nesten hva som helst i Hellas er
bedre enn Kreta i juli. (Rhodos er også ille - man har ferierende
tyskere foran seg, bak seg og på begge sider. De stiller seg fremst i
alle køer, og maser de eller trivelige grekerne sure.)
Strle Fladmark
Bjørn Tore Paulen
2004-05-23 06:01:50 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
[...]
NB: Husk at det nesten alltid legges opp til 2+2 i prislistene. Men det er
vel ikke noe problem når minstemann er 2 år?

/BT
Sturle Fladmark
2004-05-20 22:26:10 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
Ikke så reisevant her i gården da...
Lurer på å ta en tur til syden i sommer (juli). Vi er to voksne og tre barn
(2, 5 og 11). En uke.
Hvor drar vi
Hellas? - men ligg unna Athen (OL)...
(ligg unna Rhodos og Kreta også)
Post by Alf Ivar Tronsmo
og hvor billig kan vi få det?
Du får lete litt.

http://www.gulliver.no/

eller tilsvarende.

Er budsjettet svært stramt, så får man mest for pengene i Tyrkia,
men der kan det være veldig varmt i juli...
Post by Alf Ivar Tronsmo
Spesifisert eller ikke?
Voksne folk bør reise spesifisert. Uspesifisert hotell er nesten uten
unntak direkte dårlig.
Sturle Fladmark
Alf Ivar Tronsmo
2004-05-21 07:10:14 UTC
Post by Sturle Fladmark
Hellas? - men ligg unna Athen (OL)...
(ligg unna Rhodos og Kreta også)
Takk. Det er kanskje også et godt tips ja.
Post by Sturle Fladmark
Post by Alf Ivar Tronsmo
og hvor billig kan vi få det?
Du får lete litt.
Har sett litt på div. sider på nettet ja. www.restplass.no er vel også en
side å sjekke ?
Post by Sturle Fladmark
Er budsjettet svært stramt, så får man mest for pengene i Tyrkia,
men der kan det være veldig varmt i juli...
Ja, man vil jo gjerne ha det litt varmt da, men ikke _for_ varmt.
Post by Sturle Fladmark
Post by Alf Ivar Tronsmo
Spesifisert eller ikke?
Voksne folk bør reise spesifisert. Uspesifisert hotell er nesten uten
unntak direkte dårlig.
Takk for tipset. Når man har med barn også så er det veldig viktig at man
bor skikkelig.
--
Alf Ivar Tronsmo
www.tronsmo.com
ef2, 4-5
Kjell Pettersen
2004-05-21 20:23:55 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
Post by Sturle Fladmark
Er budsjettet svært stramt, så får man mest for pengene i Tyrkia,
men der kan det være veldig varmt i juli...
Ja, man vil jo gjerne ha det litt varmt da, men ikke _for_ varmt.
Min svoger letet, omtrent med de samme kriteriene som du gjør, han endte
opp med å reise til Bulgaria.

Sikkert varmt nok i juli.
--
Kjell P.
- bilpoet på www.bilrim.no
Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
2004-05-21 20:36:42 UTC
Post by Kjell Pettersen
Min svoger letet, omtrent med de samme kriteriene som du gjør, han endte
opp med å reise til Bulgaria.
Gleder meg til Tyrkiatur (Side) fra 23 juni. Skal være der i 3 uker og
forhåpentligvis får jeg noen innihelvettes varme uker. :-))

Johan
Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
2004-05-21 20:41:53 UTC
On Fri, 21 May 2004 00:26:10 +0200,
Post by Sturle Fladmark
Er budsjettet svært stramt, så får man mest for pengene i Tyrkia,
men der kan det være veldig varmt i juli...
Et meget godt alternativ. Varmt, ja vel, men går man på stranden så
har man vanligvis en deilig havbris hele tiden.
Selv har jeg vært 3 ganger i Side tidligere og skal som nevnt tilbake
dit i sommer. En liten koselig fisker landsby som nå er blitt mer en
turist by. Men allikevel koselig.
Og mye for pengene, det får man.

Johan
Kjell Pettersen
2004-05-21 20:53:41 UTC
Post by Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
[...]
Koselig?

Hvordan unngikk du innpåslitne innropere foran alle butikker?
Og sytten tusen tyskere som maser på bedre service?

Jeg reiser gjerne til Tyrkia igjen, men ikke til Side...
--
Kjell P.
- bilpoet på www.bilrim.no
Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
2004-05-21 21:00:28 UTC
Post by Kjell Pettersen
Hvordan unngikk du innpåslitne innropere foran alle butikker?
Det lærer man seg da ganske snart. En liten avvisende hådbevegelse er
alt som skal til.
Post by Kjell Pettersen
Og sytten tusen tyskere som maser på bedre service?
Men det er da IKKE vårt problem om de maser på bedre service?
Hvor fant du alle de tyskerne da?
Hvorfor menge seg med tyskere når det finnes nok av hyggelige folk fra
andre land.
Post by Kjell Pettersen
Jeg reiser gjerne til Tyrkia igjen, men ikke til Side...
Nei hver sin smak. Men dersom det er masingen og tyskerne som plager
så tror jeg IKKE du skal reise tilbake til Tyrkia.

JOhan (som er sånn ca 8-10 time i solen HVER dag.)
Anne Lise Hovdal
2004-05-22 00:46:03 UTC
Post by Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
JOhan (som er sånn ca 8-10 time i solen HVER dag.)
Hvor er du nå da?Jeg forstår ikke at noen kan greie å være
i solen så lenge. Selv lengter jeg etter solen, men når det
virkelig blir varmt sitter jeg i skyggen.

ObUndring: Er jeg den eneste på news som ikke har lyst til
å reise noen steder i år? Tidligerer hadde jeg i det minste
lyst til å se steder i Norge, men reiselysten har fullstendig
forlatt meg.

Anne Lise Hovdal
Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
2004-05-22 08:50:41 UTC
On Sat, 22 May 2004 02:46:03 +0200, "Anne Lise Hovdal"
Post by Anne Lise Hovdal
Hvor er du nå da?
Akkurat nå sitter jeg på Stord og fryser ballene av meg.
:-)
Post by Anne Lise Hovdal
Jeg forstår ikke at noen kan greie å være
i solen så lenge.
Vi er så ulike på den måten vi mennesker. Min kone f.eks klaere ikke å
ligge i ro i solen lengre stunder av gangen. Da må hun opp og ta seg
en spasertur langs stranden.

Johan
Ivar Birkeland
2004-05-22 09:21:28 UTC
* Johan H. Olsen
Post by Anne Lise Hovdal
Hvor er du nå da?
Akkurat nå sitter jeg på Stord og fryser ballene av meg.
:-)
Pakk dem godt inn, Johan. Det er viktig å ta vare på utstyret!
Det kan jo bli bruk for det i Syden. ;-)
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Blir du ikke brent av solen, eller bruker du t-skjorte eller krem
med solfaktor 20?
Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
2004-05-22 11:53:42 UTC
On Sat, 22 May 2004 09:21:28 GMT, "Ivar Birkeland"
Post by Ivar Birkeland
Pakk dem godt inn, Johan. Det er viktig å ta vare på utstyret!
Det kan jo bli bruk for det i Syden. ;-)
Hehehe jada, men det er like mye bruk for dem her også Ivar.
Det er viktigt å ha baller, og utstyr. Selv om jeg ser en herværende
newser ønsker at jeg og noen til skal kutte av utstyret og gjøre
diverse ekle ting. Æsj.
Post by Ivar Birkeland
Blir du ikke brent av solen, eller bruker du t-skjorte eller krem
med solfaktor 20?
Intet av delene, er i den heldige situasjon at dersom jeg blir brent,
så varer det kun natten over. Smører meg godt med Aloevera før jeg
legger meg og om morgenen er jeg klar for nye 8-10 timer i solen.
Men så blir jeg ganske så brun også da.

Johan
Ivar Birkeland
2004-05-22 12:35:07 UTC
* Johan H. Olsen
Post by Ivar Birkeland
[...]
Fysjom, det høres vemmelig ut. Selvsagt trengs utstyret hele
tiden, både natt og dag? ;-)
Post by Ivar Birkeland
[...]
Det hadde nok ikke gått for meg å gjøre det på den måten. Jeg
måtte ha begynt smått og pent med høy solfaktor og så tilpasset
kroppen og kremen til solen. Jeg hadde nok heller slått følge
med fruen din på spaserturer langs stranden og andre steder.
Hadde det vært ok for deg? Hils henne, forresten. ;-)
Anne Lise Hovdal

Anne Lise Hovdal
Ivar Birkeland
2004-05-22 16:30:25 UTC
* Anne Lise Hovdal
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Ivar Birkeland
* Johan H. Olsen
[...]
Hva er så galt med oss, da? Dere damer er ikke helt borte
dere heller, når det gjelder slike ting. Har du glemt at du var
ute på den øya på Helgeland og undersøkte fallos-steinen,
Anne Lise? ;-)
Hans Petter Nenseth
2004-05-22 16:34:12 UTC
Post by Ivar Birkeland
Hva er så galt med oss, da? Dere damer er ikke helt borte
dere heller, når det gjelder slike ting. Har du glemt at du var
ute på den øya på Helgeland og undersøkte fallos-steinen,
Anne Lise? ;-)
Fallos-stein på en øy på Helgeland?
Sikker på at det ikke var en stein over en falt los?
--
"I ride my bike, I rollerskate, dont got no car
Don't go to fast but I go pretty far..."
Anne Lise Hovdal
2004-05-23 12:42:53 UTC
Post by Ivar Birkeland
[...]
Det er en fallos-stein på øya Dønna på Helgeland. Den var
i Bergen på museum der i noen år, men ble hentet tilbake
til Dønna for noen år siden. Et Tv-program viste innslag fra
festen de hadde der ute i denne forbindelse, med blant annet
dans rundt fallossteinen. Av en eller annen grunn tok jeg opp
programmet, og har det enda. Steinen er plassert på en haug
på Glein på Dønna, for dem som er litt lokalkjent.

Anne Lsie Hovdal
Johan H. Olsen
2004-05-23 14:35:45 UTC
On Sun, 23 May 2004 14:42:53 +0200, "Anne Lise Hovdal"
Post by Anne Lise Hovdal
Det er en fallos-stein på øya Dønna på Helgeland.
Da_skjønner_ jeg mere hvorfor ting er slik som de er. Siden jeg
stammer fra Dønna mener jeg.

:-))

Johan (med egen fallos)
Anne Lise Hovdal
2004-05-23 19:37:10 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Det er en fallos-stein på øya Dønna på Helgeland.
Da_skjønner_ jeg mere hvorfor ting er slik som de er. Siden jeg
stammer fra Dønna mener jeg.
:-))
Jeg har en slektsgren som kommer fra en øy som da tilhøre
Dønna jeg også, og jeg bor jo bare en liten stunds ferjetur
og en kort biltur fra fallosen. Hvordan kan dette ende? :-)

Anne Lise Hovdal
Anne Lise Hovdal
2004-05-23 12:39:50 UTC
Post by Ivar Birkeland
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Ivar Birkeland
* Johan H. Olsen
[...]
Jeg kan ikke svare for andre kvinner, men tankegangen min er
iallefall i perioder ikke så forskjellig fra det som beskrives her.
Kanskje mannfolk forteller mer om slike tanker, enn det kvinner
gjør.

Har du glemt at du var
Post by Ivar Birkeland
ute på den øya på Helgeland og undersøkte fallos-steinen,
Anne Lise? ;-)
Det begynner å bli en stund siden(ca 01.09.2002?). Jeg hadde
glemt det, men nå minnet du jo meg på det igjen. :o)

Anne Lise Hovdal
Ivar Birkeland
2004-05-23 13:06:00 UTC
* Anne Lise Hovdal
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Ivar Birkeland
[...]
Der ser du. Vi er ikke så gale og annerledes som enkelte damer
vil ha det til. ;-)
Post by Anne Lise Hovdal
Kanskje mannfolk forteller mer om slike tanker, enn det
kvinner gjør.
Det er mulig at vi som regel gjør det litt mer direkte, mens
dere damer oftere bruker "koffert-metoden"?
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Ivar Birkeland
[...]
Det stod litt om Dønna og fallosen i Naf-boken. Interessant.
Det stod f.eks. noe om at denne marmor-fallosen var
Nord-Europas største. Hvor stor var den egentlig, Anne Lise?
Anne Lise Hovdal
2004-05-23 19:30:21 UTC
Post by Ivar Birkeland
* Anne Lise Hovdal
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Jeg må jo fleipe litt med dere mannfolk av og til.
Post by Ivar Birkeland
Post by Anne Lise Hovdal
Kanskje mannfolk forteller mer om slike tanker, enn det
kvinner gjør.
Det er mulig at vi som regel gjør det litt mer direkte, mens
dere damer oftere bruker "koffert-metoden"?
Du er kanskje inne på noe der.
Post by Ivar Birkeland
Det stod litt om Dønna og fallosen i Naf-boken. Interessant.
Det stod f.eks. noe om at denne marmor-fallosen var
Nord-Europas største. Hvor stor var den egentlig, Anne Lise?
Siden det sto Naf-boken at den er Nord-Eurpas største er
den vel sikkert det, men jeg syns jo ikke den var så veldig
stor. Nå er jo dette den eneste fallosen i stein jeg har sett,
så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Har jo lest om
slike på andre steder, men de skal ha vært vesentlig mindre.

Anne Lise Hovdal
Ivar Birkeland
2004-05-23 20:10:37 UTC
* Anne Lise Hovdal
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Ivar Birkeland
[...]
Her er litt tekst og et bilde av hele (eller halve) stasen:

http://www.olavsrosa.no/objektinfo.aspx?id=27506
Anne Lise Hovdal
2004-05-24 14:32:47 UTC
Post by Ivar Birkeland
http://www.olavsrosa.no/objektinfo.aspx?id=27506
Takk for informasjonen her, men jeg har jo lest den
før da.

Anne Lise Hovdal
Karin Olsen
2004-06-06 01:12:56 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Ivar Birkeland
http://www.olavsrosa.no/objektinfo.aspx?id=27506
Takk for informasjonen her, men jeg har jo lest den
før da.
Å hildrande du Anne Lise...synes du ikkje den var STOR?
Kva i himmelens namn er du vant med?
Beklager sein reaksjon på denne tråden ,men eg har vert på ferie:-)

K O
som ikkje har så store krav
som deg :-)
Arne Olav Augdal
2004-06-06 06:23:01 UTC
Post by Karin Olsen
Å hildrande du Anne Lise...synes du ikkje den var STOR?
Kva i himmelens namn er du vant med?
Anne Lise er vel vant til litt av hvert, trønder som hun er!
--
Rollerghost

Avhengig av: News, kaffe, strategispill.
Anne Lise Hovdal
2004-06-06 09:08:57 UTC
Post by Karin Olsen
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Ivar Birkeland
[...]
De siste årene etter at jeg ble syk har jeg ikke vært vant med
noe som helst, men i stein er den jeg så på Dønna den eneste
jeg har sett.

Anne Lise Hovdal

Anne Lise Hovdal
2004-05-22 16:19:34 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Hvis det er skikkelig varmt, så foretrekker jeg helst å svømme
rundt i sjøen eller havet. Når jeg kommer på land sitter jeg en
stund i solen. Hver sommer hjemme i Trøndelag møtes mye av
slekta på pappas side ved sjøen der, og der kan vi være nesten
hele dagen. Noen måltider blir også spist der. Hvis jeg er så heldig
å finne meg en skygge, kan du være sikker på at jeg sitter der.
Det kommer jo selvfølgelig an på hvor varmt det er.

Anne Lise Hovdal
Bjørn Tore Paulen
2004-05-23 06:03:53 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Etter at vi fikk 3 barn på en gang for et drøyt år siden er reiselysten
tidvis svært stor (vekk fra hele greia), men man besinner seg og setter pris
på en fantastiske sommeren på Lillehammer, med vann, skog og fjell. Vi skal
imidlertid til Arendal med hele kullet - kan jo bli spennende å bo på hytte
med tre bleiebarn..

/BT
Anne Lise Hovdal
2004-05-23 12:48:35 UTC
Post by Bjørn Tore Paulen
[...]
Jeg forstår jo at det kan bli hardt til tider, med så mange barn på
en gang. Fikk dere trillinger? Har dere adoptert? Det høres slitsomt
ut med 3 bleiebarn på hytte.

Føler mange ganger at jeg holder på å gå helt i dvale. Er ikke
akkurat deprimert, men jeg orker ikke tanken på å dra på
turer, treffe mennesker osv. som stirrer på meg, og syns jeg
er skjev, skakk og rar, ikke forstår hva jeg sier osv. I dag er
jeg i ekstra dårlig form og humør, og burde vel heller ha vært
borte fra news eller iallefall postet dette på naf.

Anne Lise Hovdal

Anne Lise Hovdal
Anne Lise Hovdal
2004-05-23 19:34:38 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Føler mange ganger at jeg holder på å gå helt i dvale.
Anne Lise Hovdal
Anne Lise Hovdal
Dvalen har visst medført at jeg skriver navnet mitt dobbelt
også.

Anne Lise Hovdal
Bjørn Tore Paulen
2004-05-24 06:10:15 UTC
Post by Bjørn Tore Paulen
med tre bleiebarn..
Jeg forstår jo at det kan bli hardt til tider, med så mange barn på
en gang. Fikk dere trillinger? Har dere adoptert? Det høres slitsomt
ut med 3 bleiebarn på hytte.
Trillinger. Kom på min bursdag (sic). Tre jenter. Kan vel bare bli verre....
:-}
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Hvis du ikke vil ha oppmerksomhet - unngå trillinger... Du aner ikke hva
folk får seg til å spørre om. Vi merker godt at det er turistsesong her.
Gamle damer sier ting som "Å så søte" før de har sett hvordan de ser ut, og
"Jaja, så lenge de er velskapt" uten å ha sett annet enn håret... Lurer på
hvordan jeg hadde reagert om en eller tre var multihandikappet, og noen sa
slikt. Hadde vel blitt buret inn for etellerannet..

Oi - den en gang rene klesvasken er nå ikke ren lenger. Jeg har hjemmedag,
og skal holde styr på hjorden. Får redde restene.
Post by Anne Lise Hovdal
Anne Lise Hovdal
Anne Lise Hovdal
En god ting kan ikke gjentas for ofte vettu ;*)

/BTrillingPappa
Anne Lise Hovdal
2004-05-24 20:27:50 UTC
Post by Bjørn Tore Paulen
[...]
Jeg forstår godt at det kan være slitsomt både med trillingene,
og med folks forskjellige kommentarer. Du får sikkert mer glede
at trillingene når de blir større.

Lurer på
Post by Bjørn Tore Paulen
hvordan jeg hadde reagert om en eller tre var multihandikappet, og noen sa
slikt. Hadde vel blitt buret inn for etellerannet.
Det er tøfft å få et barn med store handicap, og jeg har en
eldre bror som ble født med sterk grad av cerebral parese.
Det var tøfft for mine foreldre å få et slikt barn.

Anne Lise Hovdal
Kjell Pettersen
2004-05-22 16:54:51 UTC
Post by Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
Nei hver sin smak. Men dersom det er masingen og tyskerne som plager
så tror jeg IKKE du skal reise tilbake til Tyrkia.
Nåja, jeg er ganske viss på at det går an å finne plasser i Tyrkia som er
mindre turistpreget. Jeg er ingen snobb, men det ble i meste laget for meg.
Samme med Sørlandet i juli, de typiske turistplassene...
De siste årene har jeg vært i de sunnmørske alper og på ei øy i Nord
Trøndelag, det er mere min stil... :-)
--
Kjell P.
- bilpoet på www.bilrim.no
Johan H. Olsen <smtp.online.no@>
2004-05-22 17:07:25 UTC
Post by Kjell Pettersen
De siste årene har jeg vært i de sunnmørske alper og på ei øy i Nord
Trøndelag, det er mere min stil... :-)
Ja hvorfor ikke. Det er da så mange flotte plasser i Norge. Men jeg
har kjørt turbuss i sånn ca 15 år og har vel fått med de aller aller
fleste stedene i Norge.

Biltur er heller ikke noe for meg. Når jeg har kjørt hele året så er
ikke det å dra på biltur det jeg ønsker meg mest.
Nei direkte til syden med fly, ned på en strand og ligge mest muligt
i ro, det er min type ferie.

Johan
Arne Midtbø
2004-05-22 17:25:38 UTC
Post by Kjell Pettersen
[...]
Du har fått nok av det du også, ja. Våre unger er i to kull; to stk.
som nå er tenåringer og så har vi ei jente på syv år. Det var min kone
som bestemte feriene før (og også nå) og da ble det å ta runddansen
mellom Kongeparken/Badeland i Sandnes, dyreparken i Kristiansand og
den derre parken nord for Lillehammer som jeg ikke husker navnet på.
Det ble /alltid/ for mye for meg :-/
Nå tror jeg at min kone synes at å igejn ta den runddansen der med
minstejenta vil bli for mye for henne også så nå reiser vi heller på
hytteferie i "Søraveret", som vi kaller det her (Sunhordland) og er i
ro der, dersom været er bra, om ikke så reiser vi hjem igjen til
godværet kommer for så å reise tilbake på hytta. Meg passer dette helt
utmerket; kort kjøring, mye avslapping.
--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
Except those which were eaten.
Terje Jonassen
2004-05-24 02:47:08 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
Ikke så reisevant her i gården da...
Lurer på å ta en tur til syden i sommer (juli). Vi er to voksne og tre barn
(2, 5 og 11). En uke.
Bli hjemme. Med det knallværet vi har i Norge for tiden, så er det bedre å
bruke pengene her.... Syden er oppskrytt...
--
Nakne damer er aldri feil
http://www.zzaph.com
Marianne Kristiansen
2004-05-23 17:58:14 UTC
Post by Terje Jonassen
Bli hjemme. Med det knallværet vi har i Norge for tiden, så er det bedre å
bruke pengene her.... Syden er oppskrytt...
Det kommer an på hvor man reiser hen og hvorfor man reiser! Dersom man kun
reiser for å ligge pal i sola i 14 dager er jeg enig med deg. Reiser man
også for å oppleve andre steder og kulturer, er det revnende likegyldig hva
slags vær de har hjemme mens man er på tur!
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Terje Jonassen
2004-05-24 03:08:58 UTC
Post by Marianne Kristiansen
Post by Terje Jonassen
[...]
Det folk forbinder med "syden" er vel stort sett en eller annen turistmaskin
full av stygge feite tyskere....
Johan H. Olsen
2004-05-23 18:24:56 UTC
On Sun, 23 May 2004 20:08:58 -0700, "Terje Jonassen"
Post by Terje Jonassen
Det folk forbinder med "syden" er vel stort sett en eller annen turistmaskin
full av stygge feite tyskere....
Hvorvidt tyskere flest er feite og stygge vet jeg ikke, men jeg har i
denne sammenheng IKKE så mye å skryte av selv heller. Så jeg går godt
sammen med de feite og stygge.
Ellers så har det lett for å bli turistmaskiner vi reiser til. Det har
vel med pris og noe med det å ha det behageligt å gjøre, tror jeg.

Johan
Marianne Kristiansen
2004-05-23 20:01:30 UTC
On Sun, 23 May 2004 20:08:58 -0700, Terje Jonassen wrote:

*Jeg om påstanden om at syden er oppskrytt
Post by Terje Jonassen
[...]
Selv på de verste turistmaskinene, Kanariøyene, div.
Ving-Saga-Startour-hvasomhelst-sentre, kan man vel oppleve stedet og
kulturen om man bare letter på rumpa og tar en tur ut?

For å komme inn i trådens kjerne igjen: Hellas er et godt valg, selv om
Juli kan være i varmeste laget for noen. Og når det gjelder barn, er min
erfaring at man i løpet av en 14-dagers ferie kan klare seg greit uten
barneklubber av ymse slag. Ett tips er å se etter bosteder med
barnebasseng, uansett om barnet trenger dette eller ikke. Barnebasseng vil
jo være en indikasjon på om det finnes andre barn = potensielle
lekekamerater.

Og en ting til: På no.fritid.reiser får du kanskje enda flere tips. Evt. på
alt.travel.greece om du lurer på Hellas :-)
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Sturle Fladmark
2004-05-24 08:21:15 UTC
Post by Marianne Kristiansen
For å komme inn i trådens kjerne igjen: Hellas er et godt valg,
Nordmenn burde reise mer til Hellas.

http://www.aftenposten.no/reise/article793934.ece
http://www.aftenposten.no/reise/article793935.ece
Post by Marianne Kristiansen
selv om
Juli kan være i varmeste laget for noen.
Det gjelder i varierende grad alle "sydensteder".
--
Sturle Fladmark
men ikke Kreta eller Rhodos
i høysesongen!
Marianne Kristiansen
2004-05-24 10:34:43 UTC
Post by Sturle Fladmark
Post by Marianne Kristiansen
For å komme inn i trådens kjerne igjen: Hellas er et godt valg,
Nordmenn burde reise mer til Hellas.
Absolutt!
Post by Sturle Fladmark
http://www.aftenposten.no/reise/article793934.ece
http://www.aftenposten.no/reise/article793935.ece
Sidene til Jan Bergtun har nok fått mange nordmenn til Hellas, tipper jeg.
-og ekstra mange til Antiparos. Til noens glede og andres ergrelse ;-)
Post by Sturle Fladmark
Post by Marianne Kristiansen
selv om
Juli kan være i varmeste laget for noen.
Det gjelder i varierende grad alle "sydensteder".
Det gjør vel kanskje det. Jeg har ikke vært så mange steder i Juli. Bare på
Chios, når jeg tenker meg om, og det er varmt, men med meltemien og tempo
"lusegir" går det alldeles utmerket.
Post by Sturle Fladmark
--
Sturle Fladmark
men ikke Kreta eller Rhodos
http://home.no.net/mixelite
Sturle Fladmark
2004-05-23 22:36:45 UTC
Post by Terje Jonassen
det knallværet vi har i Norge for tiden,
hir ar de vøts fråm de åslå juri:

Det er dritkaldt ute:
Det er meldt 6 grader i natt.

Vannet på Huk er så kaldt at menn ikke trygt kan bade...
Sturle Fladmark
Stian Høiset
2004-05-23 18:56:28 UTC
[Alf Ivar Tronsmo]
Post by Alf Ivar Tronsmo
Ikke så reisevant her i gården da...
Lurer på å ta en tur til syden i sommer (juli). Vi er to voksne og tre barn
(2, 5 og 11). En uke.
Hvor drar vi og hvor billig kan vi få det? Spesifisert eller ikke?
Juli? Middelhavet = varmt. Kanariøyene = ikke fullt så varmt, men lang
flytur. Billig? Vet ikke. Muligens Svartehavet. Med barn anbefaler jeg
spesifisert reise. Ikke gøy å havne i uggabugga uten dusj og
klimaanlegg med unger på slep. Mine 50 øre.
--
Stian

In search of Dulcinea
Affe
2004-05-24 11:46:48 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
[...]
Mitt favorittsted er Kreta - Agia Marina Hotel Harris. Hit drar vi hvert år,
men ikke i høysesongen helst i slutten av mai eller begynnelsen av juni ...
toppers ....

Billig ?
Du må se på hva du får igjen for pengene ...
Theo er et alternativ, men det ligger langt fra stranden !
Sturle Fladmark
2004-05-25 22:25:05 UTC
På Kreta treffer man nicknamere som breier seg ved poolen!

Dra annanstads!
--
Sturle Fladmark